fredag 21 oktober 2011

Pax i så fall att vara blixten

Okej, grej jag tror kommer bli svår med att skriva bok ihop: Stressen över att man skriver för långsamt. Och med "man" menar jag "jag", Johanna skriver för farao som en blixt i jämförelse. Sprutar ur sig böcker i parti och minut, typ.

Nu har vi bestämt att jag ska kicka igång hela det här projektet genom att skriva första kapitlet, och sedan ska vi skriva vartannat kapitel, och mejla till varandra när vi är klara så att den andra kan fortsätta. Är helt nervös för att det ska vara så här: Jag tar en månad på mig att skriva tre sidor, skickar iväg, och fem minuter senare bara PLING! i inboxen, så har Johanna hunnit skriva sitt kapitel och det är min tur igen och jag bara. Uh-uh, jag som hade tänkt ligga på soffan och ta det lugnt en vecka nu, herreguuuud, vad stressad jag bliiiir.

Hoppas det inte blir så.

Vi har båda (visst, Johanna, visst?) en massa andra saker att pyssla med vid sidan av det här bokprojektet, så det borde rimligtvis finnas fullgoda alternativ till att sitta och trumma otåligt med fingrarna och vänta på mejl medan den andra skriver. Och vi har inte satt upp någon deadline. Och vi har lovat varandra att det ska få ta tid. Men man vet ju aldrig. Risken finns ju ändå att en av oss vill jobba blixtsnabbt och den andra blir den där skitjobbiga grupparbetesmänniskan som sinkar arbetet.

Jag ska börja skriva på första scenen nu i veckan, okej?

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar