måndag 17 oktober 2011

De prickiga blusarna

För någon vecka sedan när Johanna och jag träffades för att börja spåna bok började vi istället (nåja, också) prata om blusar. Vi gillade samma sorts, visade det sig. Den snygga sortens. Därför blev jag lite till mig i trasorna när jag några dagar senare var på stan och såg ett helt ställ med precis rätt sorts blus i olika färgställningar. Instinktiv reaktion: Måste. Köpa. Likadana. Och. Ha. Som. Skrivaroutfits.

(Lite oklart hur jag egentligen tänkte där, med tanke på att jag skrev största delen av min senaste bok iklädd pyjamas eller liknande. Nu bara: Å, blus! Skrivaroutfit! Bra idé! Men i alla fall.)

Jag messade Johanna och sa till henne att köpa en.

Hoppas hon löd.

Så kan vi ha likadana kläder, synkronisera våra klockor och skriva bok ihop.

Viktigt sånt där, ju.

/Lisa

1 kommentar: