tisdag 18 oktober 2011

Famous first words

Nej, blusen är inte inköpt (hallå, det regnar ute, det är kväll, jag är trött, jag har tvättstuga), men därför passar det ju extra bra att säga hur jag tror det blir när vi börjar skriva. Dvs, när Lisa skickar mig det första kapitlet eftersom hon ska starta allt.

Att skriva tillsammans tror jag blir:
roligare - man får energi och nya infall av den andras texter även om vi har gjort en ungefärlig planering
lättare - att inte fastna eftersom jag inte kommer att skriva alla 200-nånting sidorna själv utan bara stå för drygt hälften av dem, och för bollplanket som är en annan person denna gång, inte bara mig själv

Jag inbillar mig att jag inte kommer att ha så stora problem med att någon annan petar ordentligt i mina kapitel. Jag älskar redigeringsfasen i bokarbetet och det är ju inget annat än petande.

Svårt kanske blir om Lisa plötsligt gör någon oväntad avvikelse som jag inte tänkt eftersom jag vill skriva fram mot den där bra grejen 3 kapitel senare och nu funkar ju inte det. Eller mitt för stora behov att gå tillbaka och skriva om och skriva om och så ruckar det på det övriga. Jag redigerar mig själv hela tiden. Det tar å andra sidan för mycket tid så jag vill göra det mindre. Typ nu?

Men överlag tror jag det kommer att gå BRA.
Herregud nu om det skiter sig på sidan 15?! Vad gör vi då med blusarna?

/ Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar