måndag 13 februari 2012

Skrivkursen i vår: vi letar lokaaaal

Vi har fått några mejl om skrivarkursen i vår, och det är lite svårt att svara på såna för tillfället. Vi håller nämligen på och letar lokal. Förra gången var vi på Palatset, det var fantastiskt, och det hade vi tänkt fortsätta med.
Sen konkade Palatset. Och ingen kom och räddade det!!! Call me naiv, men jag var så säker på att någon skulle kliva in i sista stund och göra det.
Det hände inte.
Nu måste vi hitta en ny lokal. (Plats för upp till 20 pers, helst lättillgänglig och central i Stockholm, inte så dyr, öppen helger. Om du skulle ha ett tips.)

Av den anledningen: vi återkommer med info om kurs när vi vet mer.

/ Johanna

3 kommentarer:

  1. Jag har inget specifikt tips, men kolla typ scoutlokaler (går att kolla vilka som ligger i sthlm via bliscout.nu). Brukar inte vara jättemycket aktivitet på helger, de ligger hyfsat lättillgängligt, är inte överdrivet dyra samt hyser en hel del människor. Andra föreningslokaler går säkert lika bra men för Scouterna finns iallafall ett gemensamt söksystem.

    SvaraRadera
  2. Vi brukar ha bostadsrättsföreningsmöten i Filadelfiakyrkan på Rörstrandsgatan. Eller ja, inte i själva kyrkan men i Rörstrands slott som det är ihopbyggt med. De har ett antal olika rum som jag tror att man kan hyra rum där också på helger. Kanske inte på söndagar? Jag vet förstås inte vad det kostar med jag hoppas att det inte är så dyrt med tanke på att jag är med och betalar för att hyra lokalen.

    SvaraRadera
  3. Häftigt att gå skrivkurs hos er!
    Det vore kul.

    Väntar på mer information!

    SvaraRadera