måndag 7 maj 2012

En skickad, en återupptagen, tjoho!

Men shit, hur ser det UT, nya blogger? Helt förvirrande. Fattade ju knappt hur och var jag skulle skriva nytt inlägg.
Anyways, det här skulle inte handla om det, utan om att jag lämpade iväg mitt första vändan-redigerade manus idag, så nu har jag lite tid igen att skriva på Inte nu-boken. Jag brukar jämt få frågan hur jag hinner med bokhora, skriva böcker, jobba som lärare, och nu kan jag säga att jag absolut inte har hunnit med att skriva två böcker samtidigt. Där går tydligen min smärtgräns. På den skrivtid jag har så kan jag som inte splittra mig och tänka på båda projekten samtidigt. Jag måste gå in i en skrivbubbla åt gången. Och eftersom min egen bok har deadline och utgivning i höst har den fått bli prioriterad hela tiden. Men nu - det manuset är skickat, redaktören korrar, det tar någon vecka, så nu ska jag läsa igenom det senaste som Lisa skickade för cirka ett år sen. Not. Det känns bara så idag. Nu ska vi även sätta oss ner och planera så vi kan skriva parallellt. Gud så bra allt ska bli! Känns som nytt år, nya tag! No more bromskloss och hinder! Go, go, go!

/ Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar