torsdag 17 november 2011

3 snabba från Johanna till Lisa, del 2

1) Känner du dig sugen på att skriva tex paranormal eller deckare någon gång? (Potentiellt mer cash i tex paranormal då detta är så otroligt populärt för tillfället. Och man vill ju tjäna pengar, trots allt.)

Svar: 1 dag av 100 möjliga, ja. Då tänker jag att det vore toppen att skriva något sådant. (Sammanfaller ofta med att jag betalar räkningar eller bokför.) De övriga 99 dagarna: Aldrig i livet. Verkligen inte min grej!

2) Säg ett big no-no eller något som du ofta irriterar dig på i böcker?

Svar: Det finns rätt mycket. Till exempel tråkiga könsroller (brudig söt tjej går omkring och väntar på att brölig tuff kille ska höra av sig och bara "å, varför ringer han aldrig, sa jag något fel?" AMEH, RING SJÄLV! För fan.)  Utbrända/alkoholiserade föräldrar i ungdomsromaner (kan NÅGON få ha friska/närvarande/fungerande föräldrar, NÅGON GÅNG?). Ja, och så lite det här med hela paranormalgrejen också. Jag gillar att läsa om NORMALT folk. Utan minsta lilla tillstymmelse till övernaturliga förmågor.  

3) Tror du att du kommer skriva vuxenböcker också i framtiden?

Svar: Egentligen inte, har aldrig varit sugen på det hittills. Men jag säger ändå: Kanske. För man vet ju aldrig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar