tisdag 10 april 2012

Av/på

En lite märklig grej med att skriva bok ihop med någon annan är att det är på och av och på och av och på och av hela tiden. (För mig i alla fall.)

PÅ - när man själv skriver sitt kapitel och går omkring och tänker på boken och personerna och alltihop.

AV - när den andra personen skriver och man inte kan göra något annat än att rulla tummarna.

Eller ja, man kan ju självklart tänka även när man inte har stafettpinnen i handen, men jag tänker som bäst med texten framför mig, och den är ju... hos Johanna nu. Plus att jag inte ens riktigt vet exakt vad som kommer hända i hennes kapitel, så det är svårt att tänka ut på förhand hur jag ska fortsätta sedan.

*rullar tummarna och känner mig bortkopplad*

Å andra sidan - rätt lyxigt att kunna ha av-perioder i sitt bokskrivande och se på avstånd hur arbetet med boken ändå går framåt för att NÅGON ANNAN också jobbar med den.

Inte varje dag det händer annars.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar