måndag 23 juli 2012

Som en flåsande hund i hasorna...

Idag sitter jag på mitt kontor och skriver så tangenterna snart yr åt alla håll, och Johanna sitter hemma och är lat. Åtminstone hoppas jag lite att det är så, för det skulle betyda att jag snart är ikapp. Jag ligger nämligen liiite efter sedan Johanna bestämde sig för att bli Blixten och attackskriva sina tre kapitel innan jag hann blinka.

Det går rätt bra! Eller ja, det blir mycket text. Det är så jag mäter i det här första skedet, när folk frågar hur det går att skriva. Har jag skrivit mycket text en dag så svarar jag glatt: Bra! Har jag skrivit lite text svarar jag knappt, då surar jag mest och suckar. Jag fattar ju att det inte automatiskt är så att mycket text = bra, men bra, det kan det få bli sen. Nu vill jag få ur mig en stomme.

Skickade i alla fall just det andra av mina tre planerade kapitel till Johanna.

Och snart passerar vi 100 sidor i manuset = milstolpe.
 /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar